Môremôre, - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Mirte Bosch - WaarBenJij.nu Môremôre, - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Mirte Bosch - WaarBenJij.nu

Môremôre,

Door: Mirte Bosch

Blijf op de hoogte en volg Mirte

30 September 2013 | Zuid-Afrika, Kimberley

Môremôre,

Wow, de afgelopen week is er echt weer veel gebeurd!
Zondag morgen zijn we vroeg vertrokken naar Bloemfontein. Het was toen -1. Echt heel koud! In bloemfontein hebben we heerlijk genoten van een paar dagen vrij. We sliepen met zijn elven in een lodge. Super gezellig! De eerste dag zijn we naar een shoppingmall geweest en ‘s avonds zijn we uit eten geweest bij een pizzeria. De volgende dag zijn we naar een national park geweest. Hier hebben we wilde dieren gezien, konden we van het uitzicht genieten en hebben we het beeld van Mandela bekeken. Op een gegeven moment stonden we op een punt van de berg te genieten van het uitzicht. Toen we terug wilden naar de auto om verder te gaan stond daar opeens een struisvogel! Dit was wel even schrikken. Wat een best, super groot en hij keek ons heel boos aan. Langzaamaan konden er steeds meer van ons de auto in duiken. Ik scheet hem 100 kleuren. Man wat was dat spannend, haha! Gelukkig ging hij er uiteindelijk vandoor.
’s Middags zijn we naar het centrum gereden. Hier hebben we best wel lang gezocht naar de parkeergarage. Eenmaal gevonden liepen we gauw naar buiten om door het centrum te lopen. Al snel kwamen we tot de conclusie dat het hier niet helemaal veilig was en gingen we er weer vandoor. Op naar de shopping mall van de dag ervoor!
Op dinsdag zijn we naar de cheeta experience geweest. Dit was zo gaaf! Bij een aantal mochten we zelfs het hok in en de beesten aaien. Zo onwijs vet! Na een rondleiding van anderhalf uur in de hete zon hebben we nog even snel wat gegeten en gedronken. Daarna moesten we weer terug naar Douglas.
De rest van de week was vrij rustig. Ik ben vooral bezig geweest met stage voorbereiden en met mijn onderzoek uitwerken. Daarnaast heb ik natuurlijk ook genoten van het mooie weer en de dieren hier. Af en toe lopen we een rondje door de tuin. Heerlijk genieten van de dieren! Die ga ik straks wel missen hoor.
Zaterdag morgen zijn we met twee auto’s vroeg naar Kimberley gereden. Beide auto’s hadden kuren en moesten worden geruild. Bij mij ging het heel makkelijk. Ik vertelde wat er mis was en kreeg direct een andere auto. Heel grappig, we hebben nu dezelfde als waar we mee begonnen;)
Daarna zijn we doorgereden naar een skate event in Kimberley. Super gezellig, Arjen, Jose, Zoë, Boris, Ton en Dora waren er ook. Dit was onze laatste dag met onze eigen groep. Als afsluiter hebben we met zijn allen bij KFC gegeten. Super gezellig! ’s Avonds kwamen de nieuwe meiden.
Zondag ben ik de hele dag bezig geweest met mijn onderzoek. Ik heb er echt heel veel zin in! Tussendoor heb ik mijn kleren even gewassen en ze zijn nu al droog. ’s Avonds mocht ik het eten koken, heerlijke groentequiche, met jawel BROCCOLI! Dat was wel erg lekker na 4 weken paprika, champignons, ui en tomaten.

Lieve groetjes uit Douglas!!
Oh ja, voor mijn adres moet je even papa of mama mailen, bellen of aanspreken. Of natuurlijk mij een berichtje sturen.

  • 30 September 2013 - 12:40

    Gerrit:

    Hoi mirte,

    Hij staat er weer op. Je moet ook eens vertellen wat môremôre betekend. Dankie snap ik wel maar dat andere niet. Wordt het weer de komende periode nog beter want moeten we dikke truien mee of korte broeken. We wille ook naar een natuurreservaat. Ligt er ook 1 tussen Johannesburg en Kimberley?
    Veel succes met het les geven en we zien er naar uit hoe je dat gaat ervaren

    Dikke drukkie

    Paps

  • 30 September 2013 - 18:09

    Robin:

    hoi mirte,

    leuk om te lezen dat er toch dieren zijn die je leuk vindt :p alleen jammer dat ze in zuid-afrika zitten haha. devolgende keer dat je hier komt zal ik mira dan wel als cheeta verkleden :p ook wel graapig om de temperatuurverschillen te lezen :p in het begin -1 en later in de hete zon haha.

    volgens mij heb ik je al wel eens eerder succes gewenst met je stage omdat ik dacht dat je zou beginnen, blijkbaar nog niet helemaal, dus nog maar een keer succes met je stage:p

    gr. Robin

  • 30 September 2013 - 21:24

    Marjon:

    HA Mirte,
    Wat heerlijk dat je het zo gezellig hebt met de groep. Begrijp ik het goed dat de groep eerst uit 11 meiden bestond en dat er nu nog een paar bij zijn gekomen? Er komen namen voorbij van mensen waar ik je nog niet eerder over gehoord heb. Wie zijn Ton en Dora, Boris en Zoé?
    Ik ben heel benieuwd naar wat je van de week te vertellen zal hebben als je eindelijk echt met de kinderen aan de slag kunt gaan. Zo te horen heb je je van de week al behoorlijk kunne voorbereiden. Dus dat moet helemaal goed gaan.
    Gelukkig dat die struisvogel uiteindelijk toch het hazenpad gekozen heeft. Misschien is hij wel net zo geschrokken van jullie als jullie van hem. Ik zag trouwens ook een foto waarbij je een welpje aait! Het ziet er allemaal lief uit....... Of dat over een poosje nog zo is?
    Als ik je zo hoor over -1 en overdag zon ben ik heel benieuwd naar de temperatuur verschillen tussen nacht, avond en dag.
    Heel veel plezier van de week met de kinderen en natuurlijk je collega's. En veel pret in de groep!
    Dikke knuf
    Mama



  • 02 Oktober 2013 - 14:52

    De Zeufjes:

    Hoi Mirte,

    Ik was ook verbaasd te lezen dat je de dieren gaat missen. Je vind ze dus toch wel leuk. Van een afstand waarschijnlijk haha.
    Ik was op zoek naar nieuwe foto's maar die heb je nog niet geplaatst waarschijnlijk. Wel jammer, anders kon ik ook even genieten van Afrika. Nu moet ik nog maar even geduld hebben.
    Je verhalen zijn ontzettend leuk om te lezen. Ik zie het zo allemaal voor me gebeuren. :)

    Succes :)

    gr. Liesbeth

  • 05 Oktober 2013 - 07:50

    Marjan:

    Lieve Mirte,

    Als ik jouw verhalen lees, klinkt het als een heerlijk, warm, spannend
    avontuur! Een fijne sfeer in de groep proef ik uit alles wat je schrijft.! Goed uitgerust
    en voorbereid de nieuwe week starten.....ben benieuwd hoe het les geven je bevalt.
    Geniet van je weekend!

    Lieve, warme groet,
    Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 08 Aug. 2013
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 13764

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 06 Januari 2014

Stage in Zuid Afrika

Landen bezocht: